توسعه فردی

چگونه می توان از حال بد رها شد؟

با صرف نظر کردن از این موضوع که آیا شما تا به حال چند بار به افسردگی دچار شده اید، ذهنتان همچنان خود را در حال رکود می بیند و رهایی از افسردگی کاری دشوار به نظر می رسد. داشتن احساسا افسردگی شما را در مراحل عقب تر نگه می دارد و مانع میشود که شما بتوانید زندگی بهتری داشته باشید.و داشتن این حالت ذهنی می تواند حالت بد روحی شما را بدتر کند و آن را به یک چرخه معیوب و بد تبدیل کند.

در اینجا چند راه سریع و آسان برای کمک به شما برای غلبه بر افسردگی و شروع دوباره آن وجود دارد.

مراقب بدن خود باشید

گاهی اوقات، خلق و خوی ضعیف می تواند توسط برخی از خواسته های برآورده نشده بدن شما ایجاد شود. گرسنگی یا خستگی می تواند باعث ایجاد احساس بدخلقی و تحریک پذیری شود، به خصوص اگر مدت زیادی غذا نخورده باشید یا استراحت نکرده باشید. یک وعده غذایی سالم و مغذی (نه غذاهای سرخ شده یا ناسالم) برای خود درست کنید و با گرسنگی که حال شما را خراب می کند خداحافظی کنید. برخی از غذاها مانند شکلات تلخ نیز می توانند به عنوان یک برداشت سریع عمل کنند. گاهی اوقات، زمانی که بیش از حد کار می کنید، کمبود استراحت و خواب نیز می تواند باعث ایجاد احساس بدخلقی در شما شود. بدن شما برای عملکرد موثر به استراحت نیاز دارد. گوشی خود را کنار بگذارید، لپ تاپ خود را خاموش کنید و به کیسه ضربه بزنید. به من اعتماد کنید، با احساس شادی بیشتری از خواب بیدار خواهید شد.

پیدا کردن یک اختلال لذت بخش

اگر مشکل جسمی نیست که باعث بدخلقی شما می شود، یک راه حل سریع این است که چیزی پیدا کنید که ذهن شما را از این موضوع دور کند. این می تواند هر چیزی باشد، تا زمانی که فعالیتی است که از آن لذت می برید. به خرید بروید، به موسیقی گوش دهید، نقاشی بکشید، هر کاری که بهتر است انجام دهید تا لبخند بر لبانتان بنشاند.

حتی انجام کارها یا حذف چند مورد از لیست کارهایتان می تواند در روزهای سخت احساس موفقیت ایجاد کند و به شما کمک کند احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید. اگر به خواندن کتاب علاقه دارید، چیزهای مثبتی را از قفسه کتاب خود بردارید. یا، یک کمدی کمدی را از تلویزیون تماشا کنید. زندگی نایب‌کار در میان شخصیت داستانی مورد علاقه‌تان می‌تواند معجزه کند تا ذهن شما را از مشکلات دور کند و شما را شاد کند.

ورزش

یک روش ساده اما قدرتمند برای آزاد کردن استرس، ورزش کردن است. این کار باعث می شود که اندورفین شما در عرض چند دقیقه جریان پیدا کند و در نتیجه خلق و خوی شما بهبود یابد. از فعالیت هایی مانند یوگا، دویدن، شنا یا ایروبیک که ضربان قلب شما را بالا می برند، انتخاب کنید. اندورفین ها محرک های خلق و خوی طبیعی هستند که هنگام ورزش پمپاژ می شوند. اگر می خواهید بیش ترین بهره را ببرید. اینجا را بخوانید

همیشه سعی کنید که فعالیت های بدنی و ورزش را در محیط باز انجام دهید، انجام پیاده روی در برابر نورخورشید یکی از راه های عالی برای تقویت خلق و خوی افراد میشود و در عین حال با این کار باعث غرق شدن در ویتامین D مورد نیاز بدن میشود. انجام ورزش در فضای باز مزیت های زیادی برای سلامتی در بر دارد. ایمنی شما را بهبود می بخشد و به بالا رفتن تمرکز شما کمک میکند.

اجتماعی کردن

آیا متوجه شده اید که پس از نزدیک شدن به یک دوست قدیمی چه احساسی دارید؟ خوشحالم، درسته؟ انسان ها حیوانات اجتماعی هستند و مشتاق شرکت هستند. اگر تنهایی باعث خلق وخوی شما می‌شود، راه‌هایی برای ارتباط با عزیزانتان، هم دوستان و هم خانواده پیدا کنید. برنامه‌ریزی کنید تا با یک دوست در هنگام قهوه، ناهار، شام یا یک فیلم ملاقات کنید.

صحبت کردن و ارتباط برقرا کردن با یک دوست صمیمی در مورد احساس شما به شما این امکان را می دهد تا بتوانید احساس بهتری داشته باشید.اگر نمی توانید با آنها بیرون از خانه وقت بگذرانید و آنها ملاقات کنید این را به خاطر داشته باشید که خانواده و دوستان شما به اندازه یک تماس تلفنی با شما فاصله دارند. شما میتوانید برای برقرای ارتباط با آنها تماس تصویری برقرار کنید.

اینکه بتوانید خانواده خود را در حین چت ببینید، باعث می شود احساس کنید واقعاً با هم وقت می گذرانید و مکالمه جذاب تری را ایجاد می کند. بلوز در کمترین زمان ممکن از بین خواهد رفت.

معرفی چند تکنیک برای تبدیل شدن حال بد به حال خوب

همیشه لبخند بزنید، تصور خودتان در بهترین حالت ، روشن کردن شمع، گوش دادن به یک موسیقی شاد، سرگرم شدن با یک حیوان خانگی، پوشیدن لباس های شاد، توجه به معجزات کوچک

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا