آموزشی

خرید گوشی دست دوم: بایدها و نبایدها

Craigslist

اگر جایی وجود دارد که باید مراقب باشید، آن Craigslist است. این وب‌سایت به تأیید کمی نیاز دارد و هر کسی می‌تواند فهرست‌هایی را در آنجا ارسال کند. Craigslist پر از کلاهبرداران است. این یکی واقعاً غرب وحشی خرید است.جراح پلاستیک در تهران

چیزی که Craigslist را بسیار راحت می کند این است که عمدتاً برای تراکنش های حضوری در نظر گرفته شده است. هرگز نباید به یک فروشنده Craigslist در معاملات آنلاین اعتماد کنید. نقل و انتقالات انجام ندهید، بیت کوین ارسال نکنید، یا چک پست نکنید! برای ملاقات حضوری آماده باشید و مطمئن شوید که این کار را در مکانی عمومی انجام دهید که هم فروشنده و هم خریدار احساس راحتی کنند.درمان خانگی دیسک کمر

مواردی که باید در نظر گرفت:

  • ESN را بررسی کنید. همچنین، حتما سیم کارت خود را در گوشی قرار دهید تا مطمئن شوید همه چیز کار می کند.
  • به یاد داشته باشید که حتی اگر تلفنی با سیم کارت شما کار کند و بی نقص به نظر برسد، همچنان ممکن است بعداً به عنوان دزدیده شده (یا عدم پرداخت) علامت گذاری شود. این بدان معناست که شما باید بفهمید که آیا شخصی که دستگاه را می‌فروشد صادق است یا خیر، که این قضاوتی است که انجام آن سخت است.
  • اگر اشتباه کرده اید، خودتان هستید. هیچ حفاظتی وجود ندارد

eBay

eBay می تواند مکانی عالی برای خرید یک گوشی دست دوم باشد، اما باید کمی مراقب باشید. بازار محبوب، غرب وحشی خرید است. هرکسی می‌تواند یک حساب کاربری ایجاد کند و با محدودیت‌های کم یا بدون محدودیت شروع به فهرست کردن موارد کند.

با این اوصاف، eBay نیز یکی از بهترین مکان‌ها برای یافتن معاملات خوب در گوشی‌های هوشمند دست دوم است. این سایت دارای فروشندگانی از سراسر جهان است، بنابراین رقابت شدید است.

شما هم لازم نیست زیاد نگران باشید. مانند Swappa، eBay دارای محافظ PayPal است که می تواند به شما کمک کند در صورت کلاهبرداری پول خود را پس بگیرید. خرید یک تلفن دست دوم در eBay نیز بسیار آسان است، به شرطی که قبل از تعهد در مورد تلفن ها و فروشنده تحقیق کنید.

مواردی که باید در نظر گرفت:

  • آن شماره سریال الکترونیکی (ESN) را بررسی کنید! از فروشنده بپرسید که آیا می‌توانید ESN را به‌طور مستقل قبل از خرید بررسی کنید. برخی اجازه می دهند، برخی دیگر نمی دهند. این شما هستید که تصمیم می گیرید در این شرایط چقدر ریسک کنید. با این حال، ما ترجیح می دهیم در امان باشیم تا متاسف باشیم.
  • هنگام انتخاب فروشنده مراقب باشید. اطمینان حاصل کنید که آنها رتبه خوبی دارند و آنچه را که تاکنون فروخته اند بررسی کنید. اگر 10000 فروختند
  • اقلام ناز آشپز و این اولین گوشی آنهاست که ممکن است یک پرچم قرمز باشد. شما فروشنده ای می خواهید که در گذشته دستگاه های تلفن همراه را با موفقیت به فروش رسانده باشد، نه کسی که به طور کلی در چیز دیگری متخصص باشد. چرا؟ آنها باید (امیدوارم) بدانند که چگونه از یک تجربه خرید خوب برای مشتریان خود اطمینان حاصل کنند.
  • آنها را با سوالات کباب کنید! در مورد ESN، خراش ها، آسیب های سخت افزاری و هر چیز دیگری که فکرش را بکنید بپرسید. اگر پاسخ آنها مبهم است، جزئیات بیشتری را بپرسید. به عنوان مثال، اگر در مورد ظاهر ظاهری می‌پرسید و می‌گویند «یک خراش کوچک در جلوی صفحه‌نمایش» دارد، حتماً این را دنبال کنید: «پس پشت و کناره‌ها همگی بدون خط و خش هستند و هیچ ایرادی ندارند؟
  • اطمینان حاصل کنید که اگر از آن راضی نیستید، می توانید محصول را به فروشنده برگردانید. اگر فروشنده بازپرداخت را نپذیرفت، اگر مشکلی پیش بیاید، فقط با پی پال سروکار خواهید داشت. شما می توانید این اطلاعات را در صفحه محصول eBay بیابید.

مواردی که باید در نظر گرفت:

  • در حالی که خرید از یک شبکه اجتماعی می تواند ایمن باشد، مهم است که به چه کسی خرید می کنید اعتماد کنید. در صورت امکان به دوستان و خانواده «واقعی» بچسبید، نه دوست دوست یک دوست. دانستن محل زندگی آنها نیز ضرری ندارد.
  • اگر از Facebook Marketplace استفاده می کنید، مطمئن شوید که تمام اقدامات احتیاطی ممکن را انجام می دهید. سعی کنید قضاوت کنید که آیا آن شخص صادق است یا خیر. ESN را بررسی کنید.
  • سیم کارت خود را تست کنید. مطمئن شوید که در یک مکان امن ملاقات کنید. دستگاه را به طور کامل تست کنید و آن را به خوبی بررسی کنید.
  • اگر اشتباه کرده اید، خودتان هستید. هیچ حفاظتی وجود ندارد

بازرسی گوشی

در نگاه اول، ممکن است به نظر برسد که این بخش فقط برای کسانی است که شخصاً دستگاهی را خریداری می کنند. با این حال، اگر تلفنی از طریق پست دریافت کنید، نکات زیر نیز مفید است. آن‌ها به شما کمک می‌کنند مشکلات را زود تشخیص دهید، بنابراین می‌توانید هنگام خرید یک تلفن دست دوم شخصاً از معامله خارج شوید یا اگر قبلاً آن را خریده‌اید، فرآیند بازپس‌گیری پول خود را شروع کنید.

وسایلی که باید برای بازرسی همراه داشته باشید:

  • یک بسته باتری، یک لپ تاپ، یا یک آجر برق، و همچنین یک کابل شارژ.
  • اگر در حال خرید یک گوشی با شارژ بی سیم هستید، ممکن است بخواهید از یک شارژر سازگار استفاده کنید.
  • کارت microSD در صورتی که گوشی از آن پشتیبانی کند.
  • هدفون.
  • یک سیم کارت فعال که با تلفنی که در حال آزمایش آن هستید سازگار است.

حتی قبل از اینکه گوشی را بالا بیاورید، آن را بررسی بصری کنید. بررسی کنید که آیا خط و خش روی صفحه وجود دارد یا خیر. اگر گوشی دارای کلیدهای فیزیکی است، آنها را تست کنید تا ببینید در شرایط خوبی هستند یا خیر. همچنین بررسی کنید که آیا هر یک از دوربین ها ترک خورده یا آسیب دیده است.

بعد، به طرفین حرکت کنید، خراش و فرورفتگی را بررسی کنید و دکمه ها را تست کنید تا ببینید چقدر خوب کلیک کرده و فشار می دهند. در نهایت، به پشت حرکت کنید تا ببینید آیا آسیب قابل مشاهده ای وجود دارد یا خیر.

اگر تا این مرحله همه چیز خوب به نظر می رسد، اگر این گزینه است، پشت آن را بردارید. این روزها گوشی‌هایی با پشتی قابل جابجایی بسیار کمیاب هستند، اما ممکن است گوشی قدیمی‌تری بخرید. باتری و سایر قطعات را بررسی کنید. مطمئن شوید که آیا باتری اصلی است یا نه این می تواند تفاوت واقعی در مذاکره قیمت ایجاد کند.

همچنین گوشی را روشن کنید تا ببینید درست بوت می شود یا خیر. ببینید آیا پیکسل‌های مرده‌ای وجود دارد یا اینکه کل صفحه لمسی خازنی کار می‌کند. مطمئن شوید که همه دکمه‌ها را دوباره تست کنید تا ببینید که آیا همه آنها درست کار می‌کنند یا خیر. همچنین دوربین را تست کنید.

حالا وقت آن است که سیم کارت و کارت میکرو اس دی را قرار دهید و گوشی را روشن کنید. با برقراری تماس، ارسال پیامک و اتصال به اینترنت آن را آزمایش کنید. مطمئن شوید که آیا دستگاه کارت microSD را می شناسد و به شما امکان دسترسی به فایل هایتان را می دهد یا خیر.

در حالی که در آن هستید، همه پورت ها را بررسی کنید. هدفون خود را وصل کنید و صدا را با یک آهنگ یا ویدیوی YouTube تست کنید اگر دستگاه جک هدفون دارد. حتما گوشی را به منبع برق وصل کنید تا ببینید آیا شارژ می شود یا خیر.

مطمئن شوید که گوشی در لیست سیاه یا دزدیده نشده است

ما قبلاً به این اشاره کرده ایم، اما ضروری است، بنابراین سزاوار بخش خاص خود است. از یک ابزار آنلاین برای بررسی ESN استفاده کنید. Swappa یکی خوب دارد که رایگان است و نیازی به خرید ندارد.

همچنین ابزاری وجود دارد که می‌توانید آزادانه از آن برای بررسی اینکه آیا گوشی به سرقت رفته است استفاده کنید. وب سایت StolenPhoneChecker.org است. تنها چیزی که درخواست می کند یک شماره IMEI، MEID یا ESN است.

در حال مذاکره برای معامله

اگر مغایرتی پیدا کردید که نمی‌دانستید و متوجه شدید که تلفن آنقدر که فکر می‌کردید ارزش ندارد، شاید وقت آن رسیده است که مذاکره برای معامله را شروع کنید؟ شاید اگر تخفیف خوبی داشته باشید، مایلید با یک خراش زندگی کنید. یا اگر فروشنده آماده است بخشی از هزینه را به صورت قیمت پایین‌تر بپذیرد، می‌توانید چیزی را اصلاح کنید.

هنگام مذاکره در مورد قیمت، به برخی از برجستگی ها و کبودی هایی که ممکن است دستگاه داشته باشد اشاره کنید. خراش‌های ریز احتمالاً روی قیمت‌گذاری تأثیر چندانی نمی‌گذارند، اما خراش‌های بزرگ‌تر، به‌ویژه اگر روی نمایشگر باشند، نقطه‌ی محکمی برای مذاکره هستند. همچنین می‌توانید استدلال کنید که می‌توانید دستگاه را در وب‌سایت‌های دیگر ارزان‌تر بیابید، اگر اینطور باشد.

اگر نمی توانید به توافق برسید، شاید بهترین شرط این باشد که هر کدام راه های جداگانه خود را بدون معامله طی کنید. با این حال، شاید فروشنده مایل به ملاقات در وسط باشد؟ قبل از رفتن به فهرست بعدی، سعی کنید نقطه ای را پیدا کنید که هر دو با شرایط و قیمت راحت باشید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا