آموزشی

نحوه انتخاب گوشی هوشمند بر اساس برند، شرکت مخابراتی یا ویژگی‌ها

انتخاب یک گوشی هوشمند برای خود یا یکی از عزیزان کار آسانی نیست. تلفن‌های هوشمند معمولاً اقلامی هستند که قیمت بالایی دارند اما بسیار مورد نیاز هستند، و راه‌هایی برای محدود کردن انتخاب‌هایتان وجود دارد تا بتوانید پول خود را عاقلانه برای مهم‌ترین ویژگی‌های خود خرج کنید. صدها گزینه موجود می توانند روند انتخاب شما را بسیار دشوار کنند، به خصوص اگر اولویت های خود را روشن نکنید. ما می توانیم با تجزیه و تحلیل همه ملاحظاتی که برای انتخاب مطمئن بهترین تلفن نیاز دارید، به شما کمک کنیم تا انتخاب های خود را محدود کنید. در زیر سؤالات اصلی وجود دارد که باید به آنها پاسخ دهید.

برای نگاهی عمیق به آنچه که بازار فعلی گوشی‌های هوشمند ارائه می‌دهد، به راهنمای ما در مورد بهترین گوشی‌های هوشمند، بهترین تلفن‌های اندرویدی و بهترین گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت مراجعه کنید.

محدوده قیمت شما چقدر است؟

ابتدا تعیین کنید که چقدر مایلید هزینه کنید و چگونه می خواهید آن را خرج کنید. اگر مشتری اپل هستید، می‌دانید که آیفون‌ها نسبت به گوشی‌های اندرویدی گران‌تر هستند. با این حال، یک آیفون SE ارزان‌تر (2020) با قیمت حدود 400 دلار ممکن است گوشی مقرون به صرفه‌ای برای پلتفرم iOS باشد. سامسونگ یکی دیگر از برندهای نسبتاً گران قیمت است که مدل‌های مختلفی در محدوده قیمتی دارد. در پایین تر از مقیاس قیمت، مارک هایی مانند نوکیا، آنر و موتورولا را خواهید دید. می‌توانید با تلفن‌هایی که از طریق اپراتور یارانه‌ای دریافت می‌کنند، در هزینه‌های اولیه صرفه‌جویی کنید و می‌توانید آن را به صورت اقساط ماهانه طی یک یا دو سال پرداخت کنید. در حالی که این ترتیبات مالی در درازمدت باعث صرفه جویی در هزینه ها نمی شود، تلفن گران قیمت تر با ویژگی های بیشتر مقرون به صرفه تر می شود. نگاهی به جمع بندی بهترین تلفن های ارزان قیمت ما بیندازید تا ایده ای از آنچه در آنجا وجود دارد به دست آورید. اگر واقعاً بودجه کمی دارید، هنوز هم می توانید یک گوشی هوشمند با قیمت 100 دلار یا کمتر بخرید.

به چه ویژگی هایی نیاز دارید؟

با تهیه فهرستی از حیاتی ترین ویژگی هایی که نیاز دارید گوشی هوشمندتان داشته باشد، شروع کنید. از لیست برای مقایسه دستگاه ها استفاده کنید. از خود بپرسید: آیا به گوشی با صفحه نمایش بزرگ نیاز دارید؟ آیا یکی را ترجیح می دهید که بتوانید با یک دست از آن استفاده کنید؟ آیا به دنبال عمر باتری بیشتر یا بهترین تلفن دوربین موجود هستید؟ آیا برای مجموعه موسیقی یا عکس خود به فضای ذخیره سازی زیادی نیاز دارید؟ شاید شما یک مسافر مکرر باشید و به یک تلفن دو سیم کارته نیاز داشته باشید. آیا 5G بخشی از چشم انداز منطقه شما خواهد بود؟

کدام سیستم عامل را ترجیح می دهید؟

تنها دو سیستم عامل گوشی هوشمند وجود دارد که ارزش بررسی دارند: اندروید و iOS. استفاده از هر دو آسان است و از طیف گسترده ای از برنامه ها و بازی ها پشتیبانی می کند. در حالی که می توانید از اندروید به iOS یا از آیفون به اندروید تغییر دهید، منحنی های یادگیری در هر دو جهت وجود دارد. برای آشنایی، سعی کنید به هر پلتفرمی که به آن عادت دارید بچسبید مگر اینکه واقعاً آن را دوست نداشته باشید و بخواهید تغییر دهید.

اندروید انتخاب گسترده‌تری از دستگاه‌ها را با قیمت‌های مختلف، گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتر و مجموعه عالی سرویس‌ها و برنامه‌های داخلی Google ارائه می‌دهد. اگر قبلاً از Google Maps، Gmail، Google Docs و Google Assistant استفاده می‌کنید، اندروید ممکن است انتخاب بهتری برای شما باشد، اگرچه می‌توانید نسخه‌های iOS همه این ابزارها را از اپ استور دانلود کنید.

iOS اپل تجربه‌ای یکنواخت‌تر و در دسترس‌تر را ارائه می‌کند و عملیات‌ها در کنار ویژگی‌های اختصاصی مانند سیری، اسکن اثر انگشت، FaceTime و iCloud ایمن‌تر هستند. به دلیل نظارت اپل بر روند برنامه، اپ استور و کیفیت برنامه کمی بهتر از اندروید است. اگر در حال حاضر یک مک بوک یا یک آیپد دارید، احتمالاً آیفون بهترین کار را برای شما خواهد داشت. همچنین می‌توانید انتخاب زیادی از لوازم جانبی برای آیفون‌ها پیدا کنید، چیزی که می‌تواند برای دستگاه‌های کمتر شناخته شده اندروید محدود شود.

برای تجزیه و تحلیل عمیق تر دو پلتفرم برتر گوشی های هوشمند، راهنمای ما در مورد Android در مقابل iOS را بررسی کنید، جایی که ما آنها را در دسته های مختلف مقایسه می کنیم.

مهمترین مشخصات چیست؟

به طور انتقادی به صحبت های فروشنده در فروشگاه گوش دهید و سپس خرید کنید تا قبل از خرید یک گوشی هوشمند، تجربیات عملی خود را با گوشی های هوشمند مختلف به دست آورید. اگر اطلاعات زیادی در مورد مشخصات ندارید، یک دوست آگاه یا یکی از اعضای خانواده را به همراه داشته باشید. با خرید بیشتر افراد در خانه، همچنان می‌توانید از برنامه‌های چت استفاده کنید و انجمن‌ها و نظرات را برای مشاوره بررسی کنید. در اینجا چند مورد برای فکر کردن وجود دارد:

  • Bloatware: از bloatware یا ویژگی های hobbled، به خصوص در اندروید آگاه باشید. گاهی اوقات اپراتورها ویژگی های خاصی را مسدود می کنند یا پیش فرض ها را تغییر می دهند. اپراتورها و سازندگان اغلب برنامه های اضافی زیادی اضافه می کنند و ممکن است نتوانید آنها را حذف کنید.
  • عمر باتری: باتری های قابل جابجایی این روزها کمیاب هستند، بنابراین شما می خواهید تلفنی داشته باشید که بتواند با شما همراه باشد. اجماع در مورد عمر باتری را در بررسی ها بررسی کنید. رتبه‌بندی میلی‌آمپر ساعت نشانه‌هایی را به شما نشان می‌دهد، اما ظرفیت آن نیز تحت تأثیر اندازه، وضوح و نرم‌افزار صفحه‌نمایش است، بنابراین باید فراتر از تعداد نگاه کنید.
  • فضای ذخیره سازی: جدیدترین گوشی های هوشمند معمولاً دارای فضای ذخیره سازی کافی داخلی هستند. زمانی که تلفن‌های 16 گیگابایتی رایج بودند، که قبلاً 10 گیگابایت از جعبه را مصرف کرده بودند، می‌توانستید به سرعت فضای خالی شما تمام شود. حداقل 32 گیگابایت خوب است، اما 64 گیگابایت بهتر است. خیلی به نحوه استفاده شما از گوشی بستگی دارد. اگر دوست دارید موسیقی یا مجموعه عکس خود را بارگیری کنید، بدیهی است که به فضای بیشتری نیاز خواهید داشت. داشتن اسلات کارت MicroSD به شما امکان می دهد فضای ذخیره سازی خود را نسبتاً ارزان افزایش دهید. با این حال، اپل هرگز اسلات کارت MicroSD را شامل نمی‌شود، بنابراین این چیزی است که فقط در برخی از دستگاه‌های اندرویدی می‌توانید پیدا کنید.
  • دوام: اگر یک گوشی عمدتاً شیشه ای خریداری می کنید و انگشتان دستی دارید، حتما یک قاب محافظ خریداری کنید. شما همچنین باید یک گوشی با مقداری مقاوم در برابر آب تهیه کنید. پرچمداران برتر امروزه دارای رتبه بندی IP67 یا IP68 هستند، به این معنی که می توانند بدون آسیب در آب غوطه ور شوند. بسیاری از گوشی های ارزان قیمت نیز دارای مقداری مقاومت در برابر آب هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا