آموزشی

نحوه انتخاب گوشی هوشمند بر اساس برند، وسایر ویژگی ها

مهمترین مشخصات چیست؟

  • طراحی: اگر چیزی می خواهید که بتوانید با یک دست از آن استفاده کنید، سعی کنید آن را بردارید و امتحان کنید. این روزها بسیاری از گوشی ها دارای شیشه در جلو و پشت هستند که آنها را شکننده و مستعد لک می کند. بررسی کنید که موقعیت حسگر اثرانگشت برای شما نیز مناسب باشد در بسیاری از تلفن‌ها، سنسور به جای جلو، در پشت است. طراحی مناسب برای شما باید ظاهر و احساس خوبی داشته باشد.
  • صفحه نمایش: ساعت های زیادی را صرف خیره شدن به صفحه خواهید کرد، بنابراین مطمئن شوید که اندازه آن برای شما مناسب است و وضوح بالایی دارد. ما حداقل فول اچ‌دی را توصیه می‌کنیم که 1920 در 1080 پیکسل یا شاید 2160 در 1080 پیکسل اگر گوشی دارای نسبت تصویر مدرن 18:9 باشد. هر چیزی که 1080p یا بالاتر باشد به اندازه کافی واضح خواهد بود. از نظر فناوری زیربنایی، صفحه‌نمایش‌های OLED کنتراست بهتری دارند و رنگ مشکی عمیق‌تری نسبت به صفحه‌نمایش‌های LCD دارند و ما آنها را به طور کلی ترجیح می‌دهیم. برخی از سری گلکسی های سامسونگ و آیفون های اپل دارای صفحه نمایش AMOLED هستند، اما ممکن است قیمت بالایی داشته باشند.
  • عملکرد: این توسط دو چیز اصلی تعیین می شود: پردازنده و RAM. پردازنده مهم‌تر است و جدیدتر به طور کلی از نظر سرعت و کارایی انرژی بهتر است. چیپست های سری A اپل نسبت به رقبا بهتر عمل می کنند. برای یک گوشی اندرویدی، Qualcomm Snapdragon 865 Plus بهترین محصول فعلی است. اینکه چقدر رم در یک گوشی هوشمند نیاز دارید جای بحث دارد، اما توصیه می کنیم حداقل برای مدل های اندرویدی به دنبال حداقل 4 گیگابایت باشید. با این حال، این مورد در مورد آیفون‌ها صدق نمی‌کند، زیرا آنها مدیریت حافظه را متفاوت انجام می‌دهند و به رم زیادی نیاز ندارند. اگر شک دارید، نظرات را بخوانید یا با گوشی هوشمند آینده خود در فروشگاه بازی کنید تا آن را آزمایش کنید.
  • سیستم عامل: اگر یک آیفون جدید بخرید، آخرین نسخه iOS را دریافت خواهید کرد، اما این همیشه در مورد گوشی های اندرویدی صدق نمی کند. از آنجایی که سازندگان اغلب رابط کاربری خود را در بالای اندروید اعمال می‌کنند، دریافت آخرین به‌روزرسانی‌ها ممکن است کمی طول بکشد. ممکن است نسخه‌های آینده اندروید را پس از انتشار آن‌ها نتوانید دریافت کنید، یا حتی اگر سازنده تصمیم به به‌روزرسانی نداشته باشد. فقط تلفن‌های اندرویدی استوک گوگل، مانند Pixel 5، تضمین می‌شوند که به‌روزرسانی‌های فوری و ثابت اندروید را دریافت کنند. نسخه فعلی که باید جستجو کنید اندروید 11 است. همیشه سعی کنید آخرین نسخه ای را که می توانید دریافت کنید.
  • دوربین: دوربین های گوشی های هوشمند در چند سال گذشته بسیار بهبود یافته اند. انتخاب ممکن است گیج کننده باشد، اما توجه داشته باشید که عملکرد خوب دوربین چیزی بیشتر از تعداد مگاپیکسل بالا است. اگر بتوانید گوشی را برای خودتان آزمایش کنید، مطمئناً باید این کار را انجام دهید، اما همچنین اطلاعات مفیدی را در بررسی ها پیدا خواهید کرد. ما در اینجا در Digital Trends عکاسی دوربین های متعددی انجام می دهیم.

یک حامل بی سیم را انتخاب کنید

مهم است که حاملی را انتخاب کنید که پوشش خوبی در منطقه شما ارائه دهد تا سیگنال قوی داشته باشید. توصیه می‌کنیم در Open Signal کمی تحقیق کنید، جایی که نقشه‌های پوشش جامعی را برای مناطق مختلف و حامل‌ها پیدا خواهید کرد. به سادگی مکان خود را وارد کنید و یک شرکت مخابراتی را انتخاب کنید تا ببینید محل زندگی و کار شما پوشش چگونه است. اگر می‌خواهید بدون Wi-Fi بتوانید کارهایی با حجم زیاد داده انجام دهید مانند پخش ویدیو یا بازی چند نفره مطمئن شوید که پوشش 4G در منطقه شما خوب است. گوشی‌های جدیدتر، مانند آیفون 12، اکنون از 5G نیز استفاده می‌کنند، اما این پروتکل هنوز در بسیاری از مکان‌ها در مراحل اولیه است، بنابراین احتمالاً هنوز اولویت زیادی ندارد. اگر قصد دارید چندین سال گوشی خود را نگه دارید، 5G عاملی در تصمیم خرید شما خواهد بود.

انتخاب‌های اصلی شبکه عبارتند از Verizon، AT&T، و T-Mobile/Sprint که اخیراً ادغام شده‌اند، اما حامل‌های دیگری نیز مانند MetroPCS، Boost، Cricket و Virgin وجود دارند که ممکن است ارزش بررسی را داشته باشند. اگر قصد دارید گوشی هوشمند خود را همراه با خدمات خود از اپراتور خود خریداری کنید، مطمئن شوید که آنها گوشی مورد نظر خود را ارائه می دهند. توصیه می‌کنیم در صورت امکان یک تلفن آنلاک بخرید، زیرا در دراز مدت ارزان‌تر خواهد بود و به شما آزادی تغییر اپراتور را در آینده می‌دهد.

یک طرح خدماتی را انتخاب کنید

امروزه صدها طرح مختلف خدمات تلفن همراه در بازار وجود دارد و رقابت در بازار می تواند به معنای کاهش قیمت برای مصرف کنندگان باشد. با این حال، برای یافتن بهترین معامله، باید کمی خرید کنید. این روزها انتخاب بهترین و ارزان ترین طرح آسان تر از همیشه است. ما قبلاً با جستجوی بهترین طرح‌های خانوادگی، بهترین برنامه‌های داده نامحدود و بهترین طرح‌های تلفن ارزان، برخی از کارهای اساسی را برای شما انجام داده‌ایم.

اگر می‌خواهید مقداری پول پس انداز کنید اما هنوز آماده نیستید برنامه تلفن خود را کاملاً کنار بگذارید، سعی کنید با شرکت مخابراتی خود در مورد معامله بهتری مذاکره کنید در مورد پیشنهادات و معاملات ارائه شده توسط سایر اپراتورها تحقیق کنید. اگر قیمت کمتری در دسترس پیدا کردید، با ویژگی های بهتر ارائه شده، با ارائه دهنده فعلی خود تماس بگیرید و ببینید آیا امکان مذاکره وجود دارد یا خیر. مطمئن شوید که از بخش حفظ مشتری یک نماینده درخواست کنید -آنها کسانی هستند که می توانند با شما همکاری کنند، تخفیف اعمال کنند و مشوق هایی را برای حفظ در شرکت به اشتراک بگذارند.

ارائه دهندگان خدمات انگیزه بالایی دارند تا گران ترین طرحی را که می توانند مدیریت کنند به شما بفروشند. سعی کنید درگیر فروشندگی آنها نشوید. درباره ویژگی هایی که واقعاً به آن نیاز دارید و می خواهید از برنامه تلفن همراه خود تحقیق کنید. گران ترین بخش صورتحساب شما پوشش داده خواهد بود. مقدار داده‌هایی را که ممکن است در یک ماه معین به آن نیاز داشته باشید در نظر بگیرید و از آن به عنوان اهرم مذاکره هنگام بحث در مورد یک طرح جدید استفاده کنید.

اگر مطمئن نیستید که دقیقاً چه مقدار داده در ماه استفاده می کنید، تنها نیستید. ما راهنمای استفاده از داده ها را ایجاد کرده ایم که توصیه می کنیم قبل از تماس با ارائه دهنده خود آن را بررسی کنید. هنگامی که مشخص کردید چه مقدار داده، دقیقه یا پیامی را که به طور منظم استفاده می کنید، می توانید تعیین کنید که چه برنامه ای برای شما مناسب تر است. از آنجا، می توانید از چیزی مانند Wirefly برای مقایسه برنامه های تلفن همراه استفاده کنید. می توانید از اطلاعاتی که در آنجا پیدا می کنید برای مذاکره در مورد برنامه های تطبیق قیمت استفاده کنید. به خاطر داشته باشید، راه دیگری برای صرفه جویی در هزینه با طرح تلفن همراه خود از طریق بسته بندی است. ممکن است گران به نظر برسند، اما خدمات بسته‌بندی ممکن است در دراز مدت باعث صرفه‌جویی در هزینه شما شود. انجام این تحقیق می تواند به بازگرداندن مقدار قابل توجهی پول به کیف پول شما کمک کند.

توصیه های سردبیران

  • Spotify Greenroom به برنامه اصلی به عنوان Spotify Live منتقل می شود
  • بهترین برنامه های نمایش زمان برای تحت کنترل گرفتن زندگی دیجیتالی شما
  • گوگل برنامه Play Movies را به نفع Google TV کنار می گذارد
  • Nothing’s Phone 1 در راه است و می تواند واقعاً چیزی باشد
  • بهترین معاملات گوشی های هوشمند برای مارس 2022

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا