توسعه فردی

تصویرسازی باعث افزایش اعتماد به نفس می شود

محققان دو نوع اعتماد به نفس را در ورزشکاران مطالعه می کنند: اعتماد به نفس و خودکارآمدی. اگر بر این باور هستید که می توانید در ورزش خود موفق عمل کنید، اعتماد به نفس خود را نشان می دهید با اعتماد به مهارت ها و توانایی های خود و اعتقاد به اینکه می توانید در ورزش خود عملکرد خوبی داشته باشید. به عنوان پرتاب آزاد). اعتماد کل یک تیم به موفقیت مشترکشان به عنوان اثربخشی جمعی شناخته می شود. شبیه اعتماد به نفس است، اما مختص یک کار یا موقعیت است. به عنوان مثال، یک بسکتبالیست می تواند در پرتاب آزاد خود کارآمدی بالایی داشته باشد اما در دریبل زدن می تواند خودکارآمدی پایینی داشته باشد. اگر ورزشکاران تصور کنند که در موقعیت های ورزشی با اعتماد به نفس، متمرکز و از نظر ذهنی سرسخت هستند، می توانند اعتماد به نفس و خودکارآمدی بیشتری در ورزش خود به دست آورند.

تصویرسازی نه تنها برای ورزشکاران مفید است، بلکه می تواند به ایجاد اعتماد به نفس کل تیم کمک کند. این به عنوان اثربخشی جمعی شناخته می‌شود و زمانی اتفاق می‌افتد که هر بازیکن در تیم معتقد باشد که با هم می‌توانند موفق باشند. یک تیم فوتبال دختران جوان با استفاده از تصویرسازی به مدت 10 دقیقه هر روز در طی 13 هفته، کارایی جمعی خود را در هر دو تمرین و رقابت بهبود بخشید .

تصویرسازی به مدیریت اعصاب کمک می کند

آیا تا به حال قبل از بازی احساس عصبی بودن کرده اید؟ اگر چنین است، ممکن است متوجه دست‌های لطیف خود شده باشید یا احساس کرده‌اید که قلبتان به سرعت می‌تپد. این اضطراب رقابتی نامیده می شود و اگر به درستی مدیریت نشود، می تواند برای عملکرد ورزشی شما مضر باشد. اگر نمی دانید چه کاری باید انجام دهید نگران نباشید تصویر می تواند کمک کند! اگر تصور می کنید در ورزش خود آرام و آرام هستید، این می تواند به کاهش اضطراب و استرس شما در رابطه با رقابت و عملکرد کمک کند.

کجا و چه زمانی باید از تصاویر استفاده کنم؟

یکی از خوبی های تصویرسازی این است که می توان از آن در هر جایی استفاده کرد! تصاویر را می توان قبل، حین و بعد از تمرین و مسابقه استفاده کرد. به عنوان مثال، ممکن است قبل از تمرین، برای کمک به آمادگی ذهنی خود، یا بعد از بازی، برای کمک به خود در زمینه‌هایی که می‌خواهید پیشرفت کنید، از تصویرسازی استفاده کنید. ممکن است تصمیم بگیرید که بهترین زمان برای استفاده از تصاویر درست قبل از خواب شبانه است. اگرچه استفاده از تصاویر در طول فصل ورزش مهم است، اما استفاده از آن در خارج از فصل نیز اهمیت دارد. به این فکر کنید که کجا و چه زمانی ممکن است تصاویر برای شما بهترین کار را داشته باشند!

از چه چیزی تصویر کنم؟

هنگام استفاده از تصاویر، مهم است که محتوای تصویر را تا حد امکان واقعی ساخته یا بازسازی کنید. به «محتوا» به عنوان تمام جزئیاتی که می‌توانید در تصویر خود بگنجانید برای واضح‌تر کردن آن فکر کنیدتمرین هندوانه را به خاطر بسپارید. به عنوان مثال، تا حد امکان از حواس مختلف استفاده کنید تا تصاویر خود را زنده کنید. این می تواند شامل تصور بوی چمن تازه بریده شده در زمین فوتبال یا صدای سوت داور باشد. این ممکن است شامل احساس در عضلات پای شما در هنگام اجرای یک ضربه کرنر، یا لمس دست هم تیمی شما در حالی که شما را بالا می کشد، باشد. همچنین، تصاویر خود را مثبت نگه دارید. به زمان هایی فکر کنید که به خوبی انجام داده اید یا تصاویری از اهدافی که می خواهید به آنها برسید ایجاد کنید. در نهایت، تصاویر شما ممکن است از منظر داخلی یا خارجی باشند. یعنی شما می توانید تصویر خود را از چشمان خود ببینید (تصاویر بصری داخلی از طریق چشمان خود تصور کنید.) یا خود را به گونه ای تماشا کنید که گویی در تلویزیون هستید (تصاویر بصری بیرونی خود را از دیدگاه شخص دیگری ببینید، انگار که یک فرد هستید. تماشاگر یا در حال تماشای خود در تلویزیون.). هر دو دیدگاه عالی هستند، و شما تشویق می‌شوید از دیدگاهی استفاده کنید که بهترین کار را برای شما دارد.

چگونه تصویرسازی خود را تمرین کنم؟

برای کمک به تمرین تصاویر خود، از شما تشویق می‌شود که وضوح و کنترل‌پذیری تصاویر خود را بهبود بخشید. Vividness وضوح و جزئیات تصاویری که ایجاد می کنید. به میزان واضح بودن تصویر شما اشاره دارد، در حالی که قابلیت کنترل، توانایی تغییر یا کنترل تصاویر شما. توانایی شما برای تغییر یا کنترل تصاویرتان است. برای کمک به بهبود وضوح و کنترل تصاویر خود، این را امتحان کنید: تصور کنید در اتاق خواب خود هستید. روتختی شما چه رنگی است؟ چقدر واضح می توانید این رنگ را ببینید؟ آیا واضح و آسان دیده می شود یا ابری و به سختی دیده می شود؟ حالا، آیا می توانید روتختی خود را به رنگ دیگری تصور کنید؟ تصور این رنگ جدید چقدر آسان یا سخت است؟

نتیجه

تصویرسازی یک مهارت ذهنی قدرتمند است که ورزشکاران برای بهبود عملکرد از آن استفاده می کنند. همه ما قادر به استفاده از تصویر هستیم و می دانیم که تصویرسازی با تمرین بهبود می یابد. در حالی که ممکن است تصویرسازی برای برخی از ورزشکاران آسان باشد، برخی دیگر ممکن است مدتی طول بکشد تا توانایی تصویرسازی خود را توسعه دهند. توصیه می کنیم حداقل 3 تا 5 بار در هفته به مدت 10 تا 15 دقیقه در روز از تصاویر استفاده کنید. هرچه بیشتر تصویر کنید، تصویرسازی شما بهتر خواهد شد! وقتی از تصاویر برای ورزش استفاده می کنید، آن را تا حد امکان واقعی کنید و تصمیم بگیرید که می خواهید نتیجه چه باشد. تصویربرداری را می توان در هر مکانی و در هر زمان انجام داد. برای تصور کردن نیازی به زمین، استخر یا میدان ندارید. تمرین تصویرسازی به عنوان بخشی از روتین به شما کمک می کند ورزشکار بهتر و کامل تری شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا