ذهن و هوش

7 تمرین برای تقویت حافظه

1. اجتماعی باشید

ممکن است متوجه آن نباشید، اما گذراندن وقت در کنار افراد دیگر راه عالی دیگری برای تقویت سلامت روان شما با فعال کردن چندین ناحیه از مغز است. نه تنها به کاهش احساس استرس و اضطراب کمک می کند، بلکه مکالمه می تواند به تحریک مغز شما نیز کمک کند. گذراندن وقت با همکارانی که بیشتر فکر می کنند می تواند شما را در معرض مکالمات جدیدی قرار دهد و می تواند چیز جدیدی به شما بیاموزد.

2. از یک برنامه تقویت کننده مغز استفاده کنید

در دنیای پرمشغله امروز، اختصاص دادن زمان برای ورزش مغز دشوار است. نصب برنامه‌ای روی تلفنتان که به شما یادآوری می‌کند که این موارد را کامل کنید یا تمرین‌های ذهنی راحت ارائه می‌دهد، می‌تواند به شما کمک کند تمرین مغز خود را در اولویت قرار دهید. اپلیکیشن‌های مختلف پازل‌ها و تمرین‌هایی ارائه می‌کنند که مغز شما را به روش‌های مختلف تحریک می‌کنند. لحظاتی را در برنامه پرمشغله خود پیدا کنید که ممکن است انجام آنها ممکن و مناسب باشد، مثلاً در قطار به عنوان بخشی از رفت و آمد صبحگاهی خود به دفتر.

3. یوگا یا تای چی یاد بگیرید

تناسب اندام بدن بخش مهمی از تیز نگه داشتن ذهن شماست. به طور خاص تای چی می تواند به شما کمک کند تا در حین تمرکز به سمت داخل، شما را ثابت و متمرکز نگه دارد. شرکت در یک کلاس جدید، مغز شما را با یادگیری حرکات و تمرینات جدید تحریک می کند. این روال ها می توانند به بهبود خواب، حافظه و تمرکز ذهنی کمک کنند.

4. یک پازل را کامل کنید

پازل های اره منبت کاری اره مویی راه مناسبی برای تقویت مغز و تمرکز شما هستند. تحقیقات نشان می دهد که کنار هم قرار دادن قطعات پازل به چالش کشیدن چندین بخش از مغز کمک می کند. این به تقویت حافظه و مهارت های حل مسئله شما کمک می کند.

5. مهارت های مشاهده ای خود را بسازید

یک راه آسان برای تقویت مغز این است که بر ایجاد مهارت های مشاهده ای خود تمرکز کنید. بخش مهمی که در مورد این تمرینات ذهنی وجود دارد این است که می توانید آن را تقریباً در هر جایی از جمله دفتر کار، در طول رفت و آمد یا حتی در خانه انجام دهید. دفعه بعد که با شخص دیگری مانند یک همکار، شریک زندگی یا دوستتان در تعامل هستید، روی تمام جنبه های او تمرکز کنید.

چهار مشاهدات یا چیزهایی را که ممکن است در مورد ظاهر یا شخصیت آنها متوجه شوید، به خاطر بسپارید، مانند رنگ چشم، صدای صدای آنها، عینک زدن یا رنگ موهایشان. این چهار مورد را بنویس روز بعد، آنچه را که در مورد آن چهار جزئیات به یاد دارید بنویسید و آن دو را با هم مقایسه کنید.

6. روال خود را تغییر دهید

هنگامی که با اتوپایلوت کار می کنید، مغز شما غیرفعال است و چیز جدیدی یاد نمی گیرد. اگر می توانید به آن کمک کنید، سعی کنید از یک روال هر روزه اجتناب کنید. صبح ها مسیر دیگری را به سمت ایستگاه انتخاب کنید، چند روز دوچرخه سواری کنید یا به جای استفاده از وسایل نقلیه عمومی رانندگی کنید. این تغییرات جزئی در روال شما می تواند مغز شما را فعال کرده و آن را تشویق کند تا چیزهای جدید را انتخاب کند.

7. مهارت های جدید خود را با شخص دیگری به اشتراک بگذارید

یکی از مؤثرترین راه‌ها برای بهبود توانایی یادگیری شما این است که بتوانید همین مهارت‌ها را به شخص دیگری آموزش دهید. هنگامی که مغز خود را به چالش کشیدید و بر یکی از مهارت‌های تازه به دست آمده در بالا مسلط شدید، سعی کنید آن را به فرد دیگری آموزش دهید. این به شما کمک می کند تا مفهوم را توضیح دهید و درک کنید و مجموعه مهارت های خود را بهبود بخشید. به عنوان مثال، می توانید یک زبان جدید یاد بگیرید و بعد از هر کلاس به خانه بروید و آنچه را که یاد گرفته اید به یکی دیگر از اعضای خانواده خود آموزش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا