ذهن و هوش

افزایش سطح فشار خون در دوران جوانی ممکن است با سلامت ضعیف مغز در آینده مرتبط باشد

در اینجا نحوه حفظ سلامت مغز با افزایش سن آورده شده است. نکته: این فرآیند بسیار زودتر از آنچه انتظار دارید شروع می شود.

محققان دریافتند جوانانی که فشار خون متوسط ​​تا بالا دارند که به تدریج در طول زمان افزایش می‌یابد، ممکن است در آینده در معرض خطر سلامت مغز ضعیف قرار بگیرند.

چگونه فشار خون را برای سلامت مغز در آینده کاهش دهیم

برای کسانی که با فشار خون بالا زندگی می کنند، اقدامات پیشگیرانه ای وجود دارد که می تواند فشار خون را کاهش دهد – و انجام این کار ممکن است به محافظت از سلامت مغز در آینده کمک کند. با توجه به اینکه سبک زندگی نقش مهمی در فشار خون بالا ایفا می کند، ممکن است بتوانید فشار خون خود را با موفقیت فقط با ایجاد تغییرات سالم در برنامه روزانه خود و اصلاح عوامل خطر رفتاری مدیریت کنید.

شراینر بر قدرت پیشگیری تاکید کرد و گفت که شما توانایی تغییر نتایج بد بالقوه را با تنظیمات جزئی دارید. شراینر گفت: “به خاطر داشته باشید که آنچه در دهه بیست سالگی شما اتفاق می افتد مهم است.” زمان پیشگیری زمانی است که شما جوان هستید (18 تا 30 سالگی)، نه در 50 سالگی، زیرا تا آن زمان یک دوره حساس را برای جلوگیری از آسیب تجمعی از دست داده اید. به شما اطمینان می دهد که میانسالی سالم خواهید داشت.”

اصلاح رژیم غذایی و سبک زندگی

حتی تغییرات کوچک در رژیم غذایی و تنظیم سبک زندگی شما می تواند تفاوت ایجاد کند. جاناتان گراف رادفورد، استادیار عصب شناسی در کلینیک مایو در روچستر، مینه سوتا، به Health گفت که کاهش وزن و کاهش مصرف سدیم در رژیم غذایی می تواند کنترل فشار خون را بهبود بخشد.

درگیر شدن در تمرینات بدنی منظم، خوردن یک رژیم غذایی سالم برای قلب مانند رژیم مدیترانه ای و محدود کردن مصرف الکل از جمله اقداماتی است که دکتر گراف رادفورد پیشنهاد کرده است.

دکتر گراف رادفورد گفت که درمان سایر عوامل خطر عروقی از جمله دیابت، سیگار کشیدن و چاقی نیز با بهبود سلامت مغز مرتبط است. علاوه بر این، یک عامل خطر در حال ظهور برای زوال عقل، کاهش شنوایی است، بنابراین درمان آن نیز ممکن است یک ملاحظات مهم باشد.

چک کردن منظم فشار خون و پایش خانگی

دکتر ونگ پاتاناسین گفت: قدم دیگری که باید در نظر گرفت این است که عادت کنید فشار خون خود را خیلی زودتر در زندگی کنترل کنید تا اطمینان حاصل شود که در طول زمان در سطح مطلوبی باقی می ماند. دکتر Vongpatanasin همچنین توصیه می کند که همه بزرگسالان حداقل سالیانه غربالگری کنند و با افزایش سن، فشار خون را بیشتر بررسی کنند.

دکتر ونگ پاتاناسین هشدار داد: «بسیاری از مردم این اشتباه را مرتکب می‌شوند که منتظر می‌مانند تا زمانی که خیلی بزرگ‌تر شوند تا به فشار خون خود فکر کنند، اما در بسیاری از موارد، ممکن است آسیب‌ها تا آن نقطه وارد شود.

دکتر گراف رادفورد پیشنهاد کرد فشار خون خود را به طور منظم توسط پزشک مراقبت های اولیه چک کنید. او گفت: «اگر شما در معرض خطر هستید یا سابقه خانوادگی دارید، دفعات نظارت باید افزایش یابد.

در حالی که نظارت خانگی (فشار خون خود اندازه‌گیری شده) جایگزینی برای ویزیت‌های منظم پزشک نیست، انجمن قلب آمریکا چنین نظارتی را برای افرادی که فشار خون بالا دارند توصیه می‌کند تا به ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود در تعیین موفقیت‌آمیز بودن درمان کمک کند. انواع دستگاه های مانیتور خانگی در بازار وجود دارد، اما مراقب باشید که کدام یک را انتخاب می کنید. دکتر Vongpatanasin، که توصیه کرد از وب سایت Validate BP (منتشر شده توسط انجمن پزشکی آمریکا) برای لیستی از دستگاه های فشار خون که برای دقت بالینی تایید شده اند، بازدید کنید، گفت: برخی از آنها خوانش دقیق تری نسبت به دیگران دارند.

خوشبختانه، برای مقابله با چالش های فشار خون، درمان های موثری وجود دارد، از جمله تنظیم سبک زندگی و داروهای فشار خون که دکتر ونگ پاتاناسین ذکر کرده است. در حالی که همه دلایل فشار خون بالا تحت کنترل شما نیستند، هنوز راه های زیادی برای کاهش خطر وجود دارد. و هنگامی که اقدامات به اندازه کافی زود اجرا شود، حتی ممکن است به حفظ سلامت مغز در دراز مدت کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا