توسعه فردی

5 مهارت مهم زندگی که باید به فرزندان خود بیاموزید

آیا تا به حال سوال کرده اید که آیا فرزندتان خودکفا است؟ اگر فرزندتان را برای مدت طولانی تنها بگذارید، آیا می‌تواند از خودش مراقبت کند؟ آیا فکر می کنید فرزندتان مهارت های زندگی لازم برای رویارویی با چالش های پیش رو را دارد؟

ما به عنوان پدر و مادر همیشه دوست داریم ویژگی های خاصی را در فرزندان خود بیاوریم. وقتی ویژگی‌های اساسی خاصی را در نظر می‌گیریم، متوجه می‌شویم که رهبری یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که هر والدینی مایل است در فرزندش القا کند. با این حال، به عنوان والدین، باید بدانیم که استقلال و اعتماد به نفس ستون های رهبری هستند. بنابراین، بیایید به برخی از مهارت‌های یادگیری بسیار اساسی جدید برای بچه‌ها نگاه کنیم که به آنها اجازه می‌دهد به تنهایی و با اعتماد به نفس با دنیا روبرو شوند.

تحصیلات فرزند شما باید فراتر از آنچه در مدرسه می آموزد باشد. برای یادگیری باید در خانه از طریق تجربیات و تمرینات آموزشی به کودک آموزش داد.

1.مدیریت زمان

شما به احتمال زیاد گیج شده اید که چگونه این امکان پذیر است. شما می توانید این کار را با تشویق فرزندتان به عهده گرفتن مسئولیت زمان خود انجام دهید.

“به جای اینکه آنها را از خواب بیدار کنید، برایشان یک ساعت زنگ دار تهیه کنید تا بتوانند به موقع برای مدرسه آماده شوند.”

از آنها یک برنامه ریز برای پیگیری تکالیف مدرسه و فعالیت های فوق برنامه و همچنین زمانی که کارها باید تکمیل شوند، بخواهید.

2.توانایی تصمیم گیری

تحصیلات، شغل و شرکای زندگی تنها تعدادی از تصمیمات اصلی هستند که ما باید در زندگی خود بگیریم. چطور به فرزندتان آموزش دهید که چگونه از سنین پایین تصمیمات درست بگیرد؟

در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

شما به بچه ها یاد می دهید که چگونه در مراحل کوتاه و مستقیم قضاوت معقولانه داشته باشند.

“شروع کنید و از آنها بخواهید بین دو فعالیت یا بازی مجزا، دو شکل مختلف لباس، دو غذای متفاوت و غیره انتخاب کنند.”

هنگامی که این اتفاق می افتد، جوان می تواند عواقب هر یک را درک کند، و به آنها کمک می کند تا مزایا و معایب را ارزیابی کنند!

3.مدیریت پول و بودجه بندی اساسی

در میان مهارت های زندگی، این یک مهارت بسیار اساسی است. هر هفته یا هر دو هفته، مقدار مشخصی از پول جیبی را به فرزندان خود بدهید تا برای هزینه های خود استفاده کنند. اگر می‌خواهند چیز گران‌تری بخرند، از آن‌ها بخواهید پول جیبی‌شان را پس‌انداز کنند. در نتیجه آنها انگیزه بیشتری خواهند داشت. خرید مقایسه ای، به نظر من، زیر چتر بودجه آموزش قرار می گیرد.

یک حساب بانکی برای فرزندتان باز کنید و از او بخواهید ماهی یک بار به آن پول واریز کند (پولی که به عنوان هدیه دریافت می شود یا اگر در خانه در انجام برخی کارها کمک می کند، می توانید مبلغ کمی به آنها بپردازید). پس انداز و ارزش گذاری پول در نتیجه القا می شود. “اینطور نیست؟

4.اهمیت حفظ محیط زیست

القای ارزش حفظ محیط زیست و پایداری به کودک در سنین پایین، آنها را تشویق می کند تا بیشتر مراقب محیط زیست باشند. تغییرات ساده ای در سبک زندگی خود در خانه ایجاد کنید تا به فرزند خود بیاموزید که چرا حفاظت از محیط زیست مهم است. بچه ها را تشویق کنید تا در هر کاری که انجام می دهند از محیط زیست آگاه باشند.

حتی می توانید آنها را مجبور کنید در فعالیت های محیطی مانند باغبانی و جمع آوری زباله برای دفع شرکت کنند. قسمتی از حیاط خود را به آنها بدهید تا هرچه دوست دارند بکارند، اگر یکی دارید. به آنها در کاشت بذر کمک کنید و وظیفه آبیاری گیاهان را به آنها محول کنید. اگر به حیاط دسترسی ندارید همیشه می توانید از گلدان های کاشت استفاده کنید.

5.انعطاف پذیری و سازگاری

اینها دو مهارت کلیدی دیگر هستند که باید در کودک خود تلقین کنید. این را می توان با اطمینان از عدم ارائه راه حل های مداوم به فرزندتان انجام داد. به فرزندتان قدرت دهید تا مشکلات را خودش حل کند تا در صورت بروز مشکلات، آماده باشد. آنها باید تاب آوری را توسعه دهند تا بتوانند با شرایط و موقعیت های مختلف سازگار شوند.

مطمئن شوید که یک خط ارتباطی باز با فرزندتان دارید تا بتوانید درک کنید که او چه می‌گذرد و به او کمک کنید – و البته، به‌عنوان والدین، باید رفتار انعطاف‌پذیری را در خانه مدل کنید!

آموزش مهارت های زندگی به فرزندانمان ضروری است تا آنها بتوانند تصوری تقریبی از آنچه می خواهند در زندگی خود به دست آورند و مهمتر از آن، نوع فردی را که می خواهند باشند به یاد بیاورند. تلاش خود را بر آموزش کودکان به شیوه ای سرگرم کننده و جذاب متمرکز کنید تا آنها به ارزش ها و استعدادهای خود اطمینان داشته باشند!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا