آموزشی

چگونه یک شعر بنویسیم؟ چند اصل برای نوشتن شعر معنادار

یادگیری نحوه نوشتن یک شعر یکی از سخت‌ترین اشکال نوشتن خلاقانه برای تسلط است – «قوانین» بسیار زیادی وجود دارد، اما در عین حال اصلاً قاعده‌ای وجود ندارد. این فرم نهایی بیان فردی است، با این حال دستورات نوشتاری خلاقانه ای وجود دارد که در ژانرها مناسب است. بیان فردی در اشعار شما تاثیر زیادی خواهند داشت، پس ارزش این را دارند که روی بیان خود کار کنید در اینجا کلاس فن بیان و سخنرانی در تهران را معرفی می کنیم که حتما به کارتان خواهد آمد.

گیج کننده! درست است؟

علیرغم این چالش، نوشتن شعر یک مکان خلاقانه بسیار رضایت بخش است، و ما دقیقاً همان چیزی را داریم که شما به دنبال آن هستید تا یاد بگیرید که چگونه این شکل هنری را میخکوب کنید.

از آنجا که شعر بسیار خاص هنرمند است، دانستن اینکه چگونه یک شعر را به روش خود بنویسید می تواند مشکل باشد.

کلاس رایگان نویسنده خلاق: چگونه کتاب شعر یا داستان خود را بنویسیم و منتشر کنیم

توسط یک نویسنده پرفروش با سالها تجربه در انجام این کار آموزش داده شده است! جدیدترین تاکتیک‌های بازاریابی را برای نویسندگان کتاب، الگوریتم آمازون، با مطالعات موردی و موارد دیگر بیاموزید.

در اینجا نحوه نوشتن شعر با استفاده از اصول شعر ما آمده است:

  • فواید نوشتن شعر را درک کنید
  • تصمیم بگیرید که کدام نوع شعر بنویسید
  • ساختار شعر مناسبی داشته باشد
  • شامل تصاویر واضح
  • روی صدا در شعر تمرکز کنید
  • معنای شعر را تعریف کنید
  • هدف داشته باش
  • از کلیشه ها در اشعار خود بپرهیزید
  • اشعار مینیمالیستی را انتخاب کنید
  • شعر خود را تا حد کمال اصلاح کنید

اگر آماده‌اید یاد بگیرید که برای نوشتن (و سپس انتشار کتابی بالقوه) شعر خوب چه چیزی لازم است، ما کمکی را که نیاز دارید دریافت کرده‌ایم.

مزایای یادگیری نحوه سرودن شعر

حتی اگر به دنبال تبدیل شدن به یک شاعر تمام وقت یا حتی تلاش برای انتشار یک شعر واحد نیستید، نوشتن شعر می تواند از چندین جهت مفید باشد. نکات کامل تر برای نوشتن شعر را می توانید از این منبع یاد بگیرید. نکات مفید و کاربردی که مطمئنیم به کارتان خواهد آمد.

  1. مهارت های شما را در نوشتن تصاویر جامد تقویت می کند. شعر یک فرم نوشتاری بسیار مبتنی بر تصویر است، بنابراین تمرین شعر تصویرسازی شما را در اشکال دیگر نیز بهبود می بخشد.
  2. شعر مختصر و تأثیرگذار است – از زبان قوی استفاده می کند و از کلماتی بیش از حد لازم استفاده نمی کند. اگر درک درستی از نحوه نوشتن شعر داشته باشید، نثر شما هنگام نوشتن یک رمان واضح تر و قوی تر می شود.
  3. شعر به شما کمک می کند تا با احساسات به شکلی ملموس ارتباط برقرار کنید. سایر اشکال نوشتار دارای طرحی برای پنهان شدن هستند – با شعر، تنها چیزی که دارید احساسات است. (البته مگر اینکه شعر روایی باشد.)
  4. شما می توانید یک شاعر حرفه ای شوید و از نوشتن درآمد کسب کنید. حتی اگر به دلایل فوق فقط می خواهید از شعر لذت ببرید، می توانید از این راه درآمد تمام وقت نیز داشته باشید. یک راه عالی برای شروع این است که علاوه بر بقیه نکات در اینجا، برای بورسیه شعر نیز درخواست دهید.

انواع شعر

همه انواع شعر یکسان نیستند و این بدان معناست که یادگیری نحوه سرودن شعر مستلزم آشنایی با انواع مختلف آن است.

در اینجا به انواع شعر اشاره می کنیم:

  1. روایی – این نوع شعر متکی بر داستان است. این یک رویداد را روایت می کند و اغلب عناصر اضافی مانند شخصیت ها، طرح داستان و روایت قوی وجود دارد.
  2. متن ترانه – یک غزل شبیه به یک آهنگ است و تمایل دارد یک احساس، صحنه یا حالت ذهنی خاص را توصیف کند.

شاید با این انواع شعر آشنا باشید. مثلاً یک شعر غنایی در واقع یک آهنگ است. گوش دادن به ایستگاه رادیویی مورد علاقه‌تان درست مانند شنیدن مجموعه‌ای از شعرهای مورد علاقه‌تان است که همراه با موسیقی پس‌زمینه برایتان خوانده می‌شوند. https://jalebamooz.com/mobile-tips/ebook-apps/

شعر روایی، همانطور که در بالا ذکر شد، بیشتر شبیه داستانی است که به نثر منظوم روایت می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا