آموزشی

نحوه مطالعه برای آزمون زبان

اگر در مدرسه، در سطوح بالاتر یا فقط به عنوان یک سرگرمی در حال مطالعه زبان هستید، بدون شک دلایل بزرگی برای این کار خواهید داشت. مطالعه یک زبان دارای طیف وسیعی از مزایا است، از جمله فرصت های سفر، مهاجرت، پیشرفت شغلی و ایجاد دوستی ها و روابط، ورود به یک کالج/دانشگاه عالی.

با این حال، مانند هر موضوع دیگری، اگر بخواهید یک صلاحیت زبانی را مطالعه کنید، به ناچار باید حداقل یک امتحان را پشت سر بگذارید. امتحان زبان برای بسیاری از افراد استرس زا است و می تواند ما را تحت فشار قرار دهد، که گاهی اوقات می تواند منجر به این شود که بهترین کار خود را انجام ندهیم. برای رهایی از استرس باید روش داشتن ذهن آزاد را بلد باشید. امتحان زبان به خصوص در بخش های نوشتاری و ترجمه می تواند بسیار دشوار باشد، زیرا پاسخ درست یا غلط مشخصی وجود ندارد. این می تواند درس خواندن برای امتحانات زبان را به یک زمان دشوار تبدیل کند، اما لازم نیست همه چیز بد باشد. ما چند نکته و ترفند مطالعه داریم که باید به شما کمک کند تا این تجربه را کمی کم استرس تر کنید و به شما کمک کند تا امتحانات زبان خود را به خوبی پشت سر بگذارید.

قبل از شروع خواندن انگلیسی حتما یک دیکشنری انگلیسی به فارسی تهیه کنید تا وقتی کلمه جدید را دیدید معنی آن را در دیکشنری پیدا کنید.

تکنیک ها و نکات کلی مطالعه

در مورد مطالعه به طور کلی، تکنیک‌هایی وجود دارد که برای همه حوزه‌های موضوعی مختلف، نه فقط زبان‌ها، کاربرد دارند، که می‌تواند نقطه شروع خوبی باشد! مدیریت زمان و سازماندهی مواردی حیاتی برای تمرین در هنگام مطالعه برای امتحانات هستند. ایجاد یک برنامه مطالعه برای تخصیص عاقلانه و عادلانه زمان بین آزمودنی ها و همچنین در نظر گرفتن زمان استراحت و فعالیت های اجتماعی. نکته دیگر این است که یادداشت های خود را به گونه ای سازماندهی کنید که از نظر بصری محرک باشد. بسیاری از رنگ‌های مختلف، یادداشت‌های چسبناک و برجسته‌سازی، راه بسیار خوبی برای تحریک حافظه شما است، و یک رنگ را با یک مفهوم مرتبط می‌کند. تکنیک های دیگر شامل کار به صورت دو نفره است که به ویژه زمانی که نیاز به تمرین مهارت های شفاهی، اجرا و مهارت های عملی دارید، خوب است.

یک فرهنگ لغت فعال داشته باشید

اگر از تکنیک‌های ذکر شده در بالا استفاده می‌کنید، مانند خواندن و گوش دادن به رادیو به زبان مقصد خود، احتمالاً در هر روز با کلمات جدید متفاوتی مواجه خواهید شد. مطمئناً شما می خواهید این کلمات را به خاطر بسپارید تا بتوانید آنها را در امتحانات زبان خود بشناسید و از آنها استفاده کنید، بنابراین برای ثبت آنها در فرهنگ لغت شخصی وقت بگذارید. استفاده از یک برنامه ترجمه مانند WordReference یا FlashAcademy Object Translator در زمان واقعی عالی است، اما اگر واقعاً کلماتی را که ترجمه می کنید ضبط نکنید، به احتمال زیاد آنها را به سرعت فراموش خواهید کرد. کلمه و ترجمه آن را ضبط کنید و سعی کنید با استفاده از کلمه 3 جمله بسازید. امتحان‌کنندگان به دنبال دانش و استفاده مناسب از واژگان وسیع‌تر خارج از برنامه درسی هستند، بنابراین داشتن یک دیکشنری انگلیسی به فارسی یک راه عالی برای تمرین استفاده از کلمات جدید است.

تمرین زمان بندی شده

چه به صورت آنلاین به مقالات آزمون های گذشته دسترسی داشته باشید و چه از معلم خود بخواهید که یک آزمون ساختگی را برای شما گردآوری کند، تمرین زمان دار در شرایط آزمون یک راه عالی برای آماده شدن برای آزمون های زبان است. انجام چند شبیه سازی آزمون در آستانه آزمون اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و به شما کمک می کند تا به نحوه برگزاری آزمون عادت کنید و شما را برای چگونگی مدیریت زمان و اختصاص زمان برای هر بخش از آزمون آماده کنید.

آخرین سخنان حکیمانه برای شرکت در امتحانات

در حالی که همه این نکات و تکنیک‌های مطالعه هنگام یادگیری زبان ارزشمند هستند، وقتی زمان امتحان فرا می‌رسد و سطح استرس بالا می‌رود، به راحتی می‌توان احساس کرد که همه چیز را فراموش کرده‌ای! مطمئن شوید که قبل از امتحان زمان زیادی را برای مطالعه در اختیار خود قرار می دهید تا مجبور نشوید کار را در مدت زمان کوتاهی فشرده کنید. توصیه می کنیم در روز امتحان مطالعه نکنید، زیرا احتمالاً چیز جدیدی یاد نخواهید گرفت و فقط به شما استرس وارد می کند! سایر نکات کاربردی شامل اطمینان از ورود به آزمون با خودکار، آب و تنقلات کافی است. مطمئن شوید که محل برگزاری امتحان و شماره صندلی خود را می شناسید و به موقع می رسید! در روز امتحان یک صبحانه خوب بخورید و سعی کنید قبل از آن یک خواب راحت داشته باشید. مهمتر از همه، اگر نکات مطالعه بالا را دنبال کنید و حداکثر تلاش را انجام دهید، مطمئناً نتیجه عالی خواهید داشت!

نکات تکمیلی یادگیری زبان

  • با ۱۰۰ لغت پرکاربرد شروع کنید
  • یک دیکشنری جیبی، همراه خود داشته باشید
  • در ذهن خود تمرین کنید
  • سعی کنید از الگوهای تلفظی سردربیاورید
  • بعد از ۱۰۰ لغت پرکاربرد، روی مکالمه ‌ها تمرکز کنید
  • از مغزتان تا حد ممکن کار بکشید.

برای کار کشیدن از مغز باید ذهن آزادی داشته باشید. روش داشتن ذهن آزاد به شما کمک می کند بدون فکر اضافه و حواس پرتی، تمام تمرکز خود را روی یادگیری و خواندن زبان قرار دهید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا