آموزشی

زبان های عاشقانه: لاتین یا عشق؟

اینجا در لینگودا، ما عاشق زبان هستیم. اما می دانیم که زبان های عاشقانه لزوما رمانتیک نیستند. ما را اشتباه نگیرید، ما هنوز می خواهیم چیزهای شیرینی را که در گوشمان زمزمه می شود بشنویم. فقط زبان های عاشقانه به لاتین نزدیک تر هستند تا عشق. در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد زبان های عاشقانه بدانید:

زبان های عاشقانه چیست؟

این گونه زبان ها، زبان های مدرنی هستند که از زبان لاتین تکامل یافته اند. شاید زبان فرانسه به نظر بی ارزش باشد ولی زبان های عاشقانه ربطی به رمانتیک بودن ندارد . از زبان لاتین ، اصطلاح ” رمانس” به معنای صحبت کردن به “رومی” بوده است. برای اینکه در زبان های عاشقانه و عشق و رمانتیک دچار سردرگمی نشویم به این زبان ها ، زبان نئو لاتین نیز گفته شده است.

رایج ترین زبان های رومی یا نئو لاتین عبارتند از:

  • اسپانیایی (477 میلیون زبان مادری)
  • پرتغالی (279 میلیون زبان مادری)
  • فرانسوی (77 میلیون زبان مادری)
  • ایتالیایی (63 میلیون زبان مادری)
  • رومانیایی (24 میلیون زبان مادری)
  • کاتالان (4 میلیون زبان مادری)

تعدادی زبان رومی دیگر با جمعیت بومی زبان کمتر در سراسر اروپا وجود دارد.

چگونه میتوان یک زبان جدید را به آسانی یادگرفت

  • از معلم خصوصی در یادگیری استفاده کنید
  • سعی کنید روزانه با زبان انگلیسی تعامل داشته باشید
  • روی تلفظات خود کار کنید
  • در بیشتر مواقع به زبان انگلیسی صحبت کنید
  • از تکنولوژی های موجود بهترین استفاده را بکنید

یک تاریخچه مختصر

در اوج خود در قرن دوم، امپراتوری روم در بیشتر اروپای غربی، بالکان و شمال آفریقا گسترده شد. در برخی از این مکان ها، رومی ها صدها سال حکومت کردند. لاتین مبتذل زبان رایج گفتاری سرزمین های فتح شده رومی بود. با زوال امپراتوری روم و از هم پاشیدگی، مناطقی که به زبان لاتین مبتذل صحبت می کردند به طور فزاینده ای منزوی شدند. از آنجا، هر زبان به طور مشخص به پنج زبان اصلی رمانس مدرن امروزی تبدیل شد.

نمونه هایی از زبان های مختلف عاشقانه

این زبان ها چقدر شبیه و متفاوت هستند؟ بستگی دارد. زبان‌های رومی به دلیل منشأ لاتینی خود، کلمات ریشه‌ای و دستور زبان بسیار مشابهی دارند.

برخی از زبان های عاشقانه به طور متقابل قابل درک در نظر گرفته می شوند. به عنوان مثال، یک اسپانیایی زبان ممکن است تا حد زیادی زبان ایتالیایی را بدون مطالعه آن بفهمد. یک پرتغالی زبان نیز ممکن است زبان اسپانیایی را نسبتاً راحت درک کند. در اینجا مثالی از یک جمله ساده آورده شده است:

شایان ذکر است، رومانیایی (که در رومانی و مولداوی صحبت می شود) با وجود اینکه بیش از هزار سال توسط زبان های یونانی و اسلاوی احاطه شده است، شباهت های زیادی دارد. سخنرانان دیگر زبان های عاشقانه همه چیز را نمی فهمند، اما کلمات آشنا را می شنوند. این ویدیو را تماشا کنید که فرانسوی‌ها، اسپانیایی‌ها و رومانیایی‌ها با هم یک بازی حدس زدن زبان را انجام می‌دهند.

آیا انگلیسی یک زبان عاشقانه است؟

زبان انگلیسی یک زبان رمانتیک محسوب نمیشود، این زبان به همراه دیگر زبان ها از جمله زبان آلمانی، دانمارکی و سوئدی به زبان های آلمانی تعلق می گیرند. زبان انگلیسی کلمات زیادی را از زبان لاتین مانند اعشاری، ارتفاع، عتیقه، دریایی، مبهم را به عاریت گرفته است. نورمن ها( فرانسوی های امروزی) بودند که زبان لاتین را به انگلیس آوردند و در سال 1066 حمله کردند. از آن زمان به بعد واژگان مبتنی بر لاتین باقی ماند.

در مطالعات زبان شناسی ، زبان ها دارای گروه های مختلف و پیچیده ای هستند. برای مثال : مادربزرگ انگلیسی زبان آلمانی است و لاتین نیست.

آنها را دوست داشته باشید و یاد بگیرید

زبان های عاشقانه از لاتین آمده و محصول یک تاریخ طولانی و پیچیده هستند. زبان های عاشقانه باحال هستند، اما به این معنی نیست که باید رمانتیک باشند. بخش “عاشقانه” از ریشه های تاریخی در رم می آید. با این حال، اجازه ندهید شما را از عاشق شدن به این زبان های شگفت انگیز باز داریم.

برای شروع یادگیری با لینگودا آماده اید؟

آلیسون ماسیجوسکی کورتز شیلیایی-آمریکایی است که در کالیفرنیا متولد و بزرگ شده است. او در خارج از کشور در اسپانیا تحصیل کرده است، در چندین کشور زندگی کرده است و اکنون مکزیک را خانه می خواند. او معتقد است که یادگیری نحوه سفارش آبجو به یک زبان جدید، چیزهای زیادی را در مورد فرهنگ محلی نشان می دهد. آلیسون انگلیسی، اسپانیایی و تایلندی را روان صحبت می کند و چک و ترکی می خواند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا