کسب و کار

اشتباهات رایج در آمادگی برای آیلتس و روش های اجتناب از آنها

سه چیز که همه معلمان و آزمون دهندگان بر این عقیده اند که به آنها نیاز دارید تعهد، فداکاری و سخت کوشی است. با این حال، اولین نگرانی در ذهن اکثر دانش آموزان این است که “آماده سازی چقدر طول می کشد؟” آموزش زبان انگلیسی

این کاملاً به دو جنبه بستگی دارد:

فراموش کردن برنامه ریزی از قبل

با اطمینان از اینکه زمان کافی برای آمادگی قبل از آزمون دارید، از وارد کردن فشار به خودتان اجتناب کنید.

فراموش نکنید که عوامل خارجی مانند کار و زندگی اجتماعی خود را در نظر بگیرید. اگر 24 ساعته و 7 ساعته مطالعه کنید، بهره وری نخواهید داشت. فواصل منظمی را بین آماده سازی خود برنامه ریزی کنید تا فرصتی برای جذب اطلاعات داشته باشید.

از قبل برنامه ریزی کنید و برای آزمونی که به شما زمان زیادی برای رسیدن به نمره ایده آل خود می دهد، تاریخ رزرو کنید.

همیشه ایده بهتر این است که سفر آماده سازی خود را از قبل برنامه ریزی کنید. برای راهنمایی بیشتر با یک مشاور دوره صحبت کنید.

عدم آشنایی با گزینه های خود

مطمئن شوید که از دو نوع تست آگاه هستید. برای آکادمیک باید تست بدی یا جنرال؟ این بستگی به این دارد که برای چه چیزی به نتیجه نیاز دارید.

به همان اندازه مهم است که در نظر بگیرید که آیا قصد دارید در آزمون کامپیوتری شرکت کنید یا آزمون کتبی. به خاطر داشته باشید که محتوای آزمون متفاوت نخواهد بود. این تصمیم بیشتر بر بخش مهارت های نوشتاری تأثیر می گذارد. آیا در نوشتن یا تایپ کردن احساس راحتی بیشتری دارید؟ بهترین آموزشگاه زبان که می توانید با کمک آن زبان یاد بگیرید.

تمرکز بیشتر بر روی آزمون و کمتر بر توانایی های زبان خود

زبان آموزان اغلب بیشتر دغدغه خود را به آزمون آیلتس می پردازند تا توانایی زبان خود. به یاد داشته باشید که از نظر استعداد خود در زبان انگلیسی مورد آزمایش قرار می گیرید. بنابراین، ضروری است که روی توسعه توانایی زبان خود تمرکز کنید.

آزمون غیر قابل پیش بینی است. از شما انتظار می رود که بتوانید موضوعات مختلفی را که شما را به کاوش دعوت می کند مدیریت کنید. داشتن دامنه گسترده ای از واژگان برای این امر بسیار مهم است، و همچنین قادر به نمایش استفاده انعطاف پذیر از ساختارهای پیچیده تر جمله است. به همین دلیل است که یادگیری مداوم در آمادگی آزمون شما ضروری است.

ما به شدت توصیه می کنیم موسسه ای را پیدا کنید که در هر دو جنبه به شما کمک کند: توسعه زبان انگلیسی و استراتژی های آیلتس.

توسعه زبان انگلیسی به معنای ایجاد تسلط و انسجام، افزودن به منابع واژگانی یا واژگان شما، بهبود دامنه گرامری، و اصلاح تلفظ و همچنین استراتژی های آیلتس مانند مدیریت زمان، تجزیه و تحلیل سوالات، شناسایی کلمات کلیدی و مسائل و مهارت های اسکن است.

عدم درک قالب آزمون و محدودیت های زمانی

قبل از شروع تمرین، بسیار مهم است که بدانید از فرمت آزمون چه انتظاری دارید. با مرور محتوای آزمون و همچنین انواع سوالات و تکالیف هر بخش با آن آشنا شوید. آماده سازی خود را تحت شرایط زمان بندی شده انجام دهید تا به سرعت آزمون عادت کنید.

هرگز در آزمون تمرینی شرکت نکنید

این بخش مهمی در آماده سازی اولیه شماست که به شناسایی نقاط قوت و ضعف شما کمک می کند. نه تنها باید روی نقاط ضعف خود کار کرد، بلکه به همان اندازه ضروری است که نقاط قوت خود را برای ایجاد یک پایه محکم برای معاینه ایجاد کنید.

غرق در زبان انگلیسی نیستید

در کنار آمادگی آزمون خود را تا جایی که می توانید در معرض زبان قرار دهید. خواندن مطالبی که به زبان انگلیسی به شما علاقه مند است، مجلات آنلاین یا وبلاگ ها می تواند مکان خوبی برای شروع باشد.

هر روز مقداری انگلیسی بنویسید، از طریق نوشتن یک دفتر خاطرات، داشتن یک وبلاگ یا برقراری ارتباط با یک جامعه آنلاین مانند افرادی در یک گروه فیس بوک که علاقه مشترکی با شما دارند.

به سخنرانان بومی که با یکدیگر صحبت می کنند گوش دهید و در صورت امکان به آن بپیوندید. تکنیک “سایه زدن” را امتحان کنید. این شامل تکرار آن چیزی است که کسی به زبان انگلیسی گفته است. این به تلفظ، لحن و استرس کمک می کند.

یکی از بزرگترین اشتباهات دانش آموزان این است که فقط روی آیلتس تمرکز می کنند. آنها تست های تمرینی آیلتس زیادی را انجام می دهند اما فراموش می کنند زبان انگلیسی خود را تقویت کنند.

نادیده گرفتن واژگان شما

واژگان کلید موفقیت در هر آزمون مهارت زبان است. در حین خواندن و گوش دادن به مکالمات به زبان انگلیسی، فهرستی از کلماتی که نمی شناسید یا نمی فهمید تهیه کنید.

این کلمات را به صورت آنلاین یا در یک فرهنگ لغت جستجو کنید تا مطمئن شوید که املای آنها در لیست شما درست است و معنای هر کلمه را به درستی درک کنید.

یک مترادف یا تعریف کوتاه برای کلمات یادداشت کنید و استفاده از آنها را در نوشتار و مکالمات روزانه خود تمرین کنید.

هرگز به سبک یادگیری خود پی نخواهید برد

به یاد داشته باشید که همه افراد متفاوت هستند، بنابراین انتظار داشته باشید که سبک و سرعت یادگیری شما نیز متفاوت باشد. به خاطر داشته باشید که خودآموزی تا زمانی امکان پذیر است که متعهد باشید و کسی را پیدا کنید که بتواند به شما بازخورد بدهد.

اگر نمی توانید متعهد شوید یا نمی توانید یک شریک مناسب پیدا کنید، موسسه ای را پیدا کنید که بتواند شما را راهنمایی کند و بازخورد بدهد.

در نظر گرفتن دوره آمادگی

یکی از ساده ترین روش ها برای نزدیک شدن به آمادگی آزمون آیلتس، ثبت نام در یکی از مراکز آموزشی است که متخصص در آماده سازی دانش آموزان برای امتحان آیلتس است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا