آموزشی

برای درخواست دانشگاه خارج از کشور به چه مدارکی نیاز دارید؟

شرایط پذیرش برای مدرک کارشناسی ارشد در خارج از کشور می تواند از برنامه ای به برنامه دیگر متفاوت باشد، اما خوشبختانه شباهت های زیادی نیز وجود دارد، چه بخواهید در ایالات متحده آمریکا، چین، آلمان یا هر جای دیگر در سراسر جهان تحصیل کنید.

هدف از دریافت هزینه درخواست، عکس‌ها و کپی‌های شناسه کاملاً واضح است. دانشگاه باید بتواند شما را بشناسد و درخواست شما را بپذیرد. با این حال، سایر الزامات رایج ممکن است تعیین کند که آیا شما در برنامه تحصیلی که برای آن درخواست می کنید، جایی خواهید داشت یا خیر.

به این دلیل که عناصر زیادی وجود دارد که می تواند بر تصمیم دانشگاه ها تأثیر بگذارد که در لیست شرایط پذیرش وجود ندارد.

برای کمک به شما برای ورود به ذهن کمیسیون پذیرش کارشناسی ارشد، ما می‌خواهیم هر مدرک مهمی را در نظر بگیریم و بینشی در مورد انتظارات دانشگاه‌ها در صورت نیاز به شما ارائه دهیم.

هنوز مطمئن نیستید که کجا می خواهید در خارج از کشور تحصیل کنید؟ در اینجا چند دانشگاه پیشنهاد می کنیم:

  • دانشگاه میشیگان – دیربورن، ایالات متحده
  • دانشگاه پورتسموث، انگلستان
  • دانشگاه اراسموس روتردام، هلند
  • WU (دانشگاه اقتصاد و بازرگانی وین)، اتریش
  • دانشگاه کلن آلمان
  • دانشگاه آرهوس، دانمارک
  • دانشگاه چارلز استورت استرالیا

بنابراین در اینجا اسناد اصلی که دانشگاه های بین المللی در طول فرآیند درخواست از شما انتظار دارند آورده شده است:

کپی مدارک تحصیلی قبلی

در درخواست کارشناسی ارشد خود در یک دانشگاه خارج از کشور از شما خواسته می شود که کپی های تایید شده دیپلم فارغ التحصیلی قبلی خود را که به انگلیسی ترجمه شده اند اضافه کنید. در حالی که اکثر برنامه های کارشناسی ارشد فقط به دیپلم لیسانس نیاز دارند، برخی از برنامه ها برای دیپلم فارغ التحصیلی دبیرستان نیز درخواست می کنند.

دانشگاه ها به این مدارک نیاز دارند تا مدرکی داشته باشند که شما در دوره های قبلی تحصیلی شرکت کرده اید و فارغ التحصیل شده اید تا واجد شرایط برنامه تحصیلات تکمیلی شوید.

با این حال، این دیپلم ها معمولاً شامل داده هایی در مورد موسسه آموزشی شما، میانگین نمرات (GPA)، نمرات نهایی یا پایان نامه کارشناسی شما هستند.

هیئت پذیرش دانشگاه، شهرت دانشگاهی را که در آن فارغ التحصیل شده اید، و همچنین آنچه که معدل شما و نمرات امتحان نهایی در مورد شما می گویند را در نظر می گیرد.

اگر نمرات امتحان نهایی/پایان‌نامه خوبی داشته باشید، می‌دانند که تحصیلات خود را جدی گرفته‌اید و می‌توانید برتری علمی داشته باشید. اما نگران نباشید، اگر نمرات بالایی نداشته باشید، رد صلاحیت نمی شوید. راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از طریق آنها بر کمیسیون پیروز شوید: فعالیت‌های داوطلبانه، انگیزه قوی، و مراجع خوب نیز اهمیت زیادی دارند.

ریز نمرات تحصیلی از تحصیلات لیسانس شما

ریز نمرات دانشگاهی جزئیات کاملی را در مورد دوره ها و ماژول هایی که در مقطع کارشناسی تحصیل کرده اید و نمرات دریافتی را به دانشگاه می دهد. دانشگاه ها انتظار دارند این رونوشت ها کپی های رسمی باشند و نه اسکرین شات یا صفحات چاپ شده.

ریز نمرات تحصیلی مهم هستند زیرا دیدن دوره هایی که گذرانده اید می تواند به دانشگاه ها کمک کند تا در مورد داشتن پیشینه و مهارت های لازم برای کارشناسی ارشدی که برای آن درخواست می دهید یا خیر، تصمیم بگیرید.

در عین حال، آنها می‌توانند ببینند که در کدام سوژه‌ها عملکرد بهتری داشته‌اید و کدام سوژه‌ها «نقاط ضعیف» هستند که باید در آن‌ها پیشرفت کنید. به همین دلیل مهم است که نمرات بالاتری در دوره های کارشناسی داشته باشید که بیشترین ارتباط را با برنامه کارشناسی ارشد انتخابی شما دارد.

بیایید یک مثال بزنیم. فرض کنید از لیسانس علوم سیاسی فارغ التحصیل شده اید و می خواهید در مقطع کارشناسی ارشد در رشته روابط بین الملل تحصیل کنید. اگر دوره‌های روابط بین‌الملل مانند حقوق بین‌الملل یا مطالعات اروپایی را دنبال کنید، به جای دوره‌هایی مانند سیاست داخلی، کمیسیون درخواست بیشتر علاقه‌مند خواهد بود.

بنابراین، اگر در دوره دوم نمرات درسی پایین تری داشته باشید، احتمالاً به اندازه نمرات پایین تر در دوره های مرتبط با سیاست بین المللی بر درخواست شما تأثیر نخواهد گذاشت.

مدرک مهارت زبان

هنگام درخواست برای مدرک در خارج از کشور، این احتمال وجود دارد که به زبان انگلیسی یا یک زبان خارجی محبوب دیگر (آلمانی، فرانسوی و غیره) تحصیل کنید. به همین دلیل، دانشگاه ها باید بدانند که زبان مانعی در تحصیل شما نخواهد بود. که بتوانید آن زبان را در سطح آکادمیک درک کرده و از آن استفاده کنید.

برای دانشگاه‌های کارشناسی ارشد که با زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، معمولاً به گواهی‌های زبان رسمی مانند تافل، آیلتس، PTE Academic، C1 Advanced و غیره نیاز دارند. وقتی آنها نمره خاصی را می‌خواهند، به این معنی است که واقعاً انتظار دارند که شما آن نمره را داشته باشید. هرچه امتیاز بالاتر باشد، بیشتر متقاعد خواهند شد که شما بر مهارت های انگلیسی تسلط دارید.

همچنین این مورد وجود دارد که تا زمانی که مدرک لیسانس شما به زبان انگلیسی تدریس می شود، دانشگاه ها مدرک زبان درخواست نمی کنند. در این صورت، آنها به هر دوره به زبان انگلیسی که در کارنامه سوابق شما یافت می شود، مانند “انگلیسی آکادمیک” توجه خواهند کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا