استفاده از چند ضلعی به عنوان اشکال در هم تنیده
این اشکال همچنین می توانند به عنوان قطعات پازل برای ایجاد یک ترکیب بزرگتر و سازماندهی اطلاعات مانند یک اینفوگرافیک استفاده شوند. با شش ضلعی ها می توانید ترکیبی به سبک کندوی عسل با رنگ های مشابه طراحی کنید. با پنج ضلعی و هشت ضلعی می توانید چیزی مشابه را در جهت افقی، عمودی و حتی مورب طراحی کنید.
پنج ضلعی ها، شش ضلعی ها و هشت ضلعی ها را نیز می توان به اشکال کوچکتر مانند مثلث جدا کرد تا پیشروی با حرکت دایره ای بصری یا تجسمی شبیه به نمودار دایره ای ایجاد شود.
اشکال طبیعی
اشکال طبیعی یا ارگانیک نشان دهنده چیزها و حیواناتی هستند که در دنیای طبیعی یافت می شوند، مانند برگ ها، گل ها، درختان یا چیزهای ساخته شده توسط انسان مانند پاشیدن رنگ و قطرات جوهر.
اگر طرح شما مربوط به محیط زیست یا اکولوژی است، حتما باید از این اشکال استفاده کنید. این نوع شکلها همچنین برای گرافیک در فضای باز مانند پیادهروی، کمپینگ و موارد مشابه عالی عمل میکنند. اگر کسب و کار شما مربوط به گل ها است، می توانید با استفاده از اشکال طبیعی به عنوان لوازم جانبی برای گرافیک خود، از تصاویر گل های واقعی فراتر بروید.
می توانید از اشکال طبیعی به تنهایی یا به عنوان بخشی از یک ترکیب بزرگتر مانند نمونه های زیر استفاده کنید. اما به خاطر داشته باشید که این نوع اشکال معنی و پیام واضحی دارند – اصلاً خیلی زیرکانه نیستند.
نمادها
نمادها و نمادها انواعی از اشکال انتزاعی هستند. آنها می توانند چیزهای معمولی را نشان دهند و همچنین می توانند نمادهای بالاتری داشته باشند، چه مذهبی، چه سیاسی یا فرهنگی. نمادها و نمادها به ویژه هنگام ایجاد گرافیک مفید هستند زیرا پیام ها را به سرعت منتقل می کنند.
تفاوت بین نمادها و اشکال در این است که اشکال منظم را می توان به مقدار بیشتری در یک طرح مورد استفاده قرار داد، در حالی که نمادهای بیش از حد ممکن است طاقت فرسا باشد و باعث سردرگمی شود. استفاده از نمادها را به حداقل برسانید و اگر از آنها استفاده می کنید، آنها را عاقلانه انتخاب کنید.
آیکون ها اغلب در طراحی اینفوگرافیک برای به حداقل رساندن استفاده از متن و جلب توجه به برخی پیام های کلیدی دیده می شوند. اما برای ماندن در برند باید آیکون ها را با دقت انتخاب کنید. مطمئن شوید که طرح رنگ آیکون های خود را متناسب با برند خود تغییر می دهید و فقط از یک سبک آیکون در همان اینفوگرافیک استفاده می کنید.
ستاره ها
علاوه بر اشکال هندسی، ستارهها را میتوان نماد نیز در نظر گرفت، زیرا اغلب در تصاویر مذهبی استفاده میشوند و معانی مختلفی دارند. ستاره ها به یاد ماندنی هستند و اغلب نماد بدنامی و اهمیت هستند. چشمان ما همیشه قبل از هر شکل دیگری به سمت یک ستاره (به خصوص اگر زرد یا طلایی باشد) کشیده می شود.
ستاره ها اشکال بسیار خوبی برای قاب بندی قیمت های فروش، اطلاعات ویژه در مورد یک محصول یا تبلیغات، تخفیف یا جایزه هستند. ستارههای زرد میتوانند ما را به یاد ستارههای طلایی که در دوران دانشجویی دریافت کردهایم بیاندازند، در حالی که ستارههای آبی روبانهای رتبه اول را به ذهن متبادر میکنند. بر این اساس از ستاره ها برای انتقال پیام مناسب استفاده کنید.
ستاره ها را با چه چیزی مرتبط می کنیم؟
ستاره های پنج پر با نقطه رو به بالا:
- برچسب های ستاره طلایی
- ستاره ها در آسمان
- جوایز و جوایز
- ستارگان پیاده روی مشاهیر هالیوود
- ستاره های سینما
- ستاره کریسمس
فلش ها
پیکانها در انواع مختلف طرحها و سبکها وجود دارند که هرکدام حالتی منحصر به فرد دارند. فلش های پررنگ و محکم نسبت به فلش های نازک یا توخالی قدرت بیشتری را منتقل می کنند. فلش های خمیده می توانند به طراحی شما هوای بازی ببخشند. فلش ها می توانند بسیار کوچک باشند، برای استفاده در لیست های گلوله، یا بسیار بزرگ برای قرار دادن متن در داخل آنها. فلش های متحدالمرکز، به شکل مثلث یا دایره، می توانند برای نمایش چرخه ها و فرآیندها استفاده شوند. نماد بین المللی بازیافت مثلثی است که از فلش ساخته شده است.
جهت
بزرگترین هدف فلش، انتقال جهت است. استفاده از فلش ها می تواند به بیننده شما کمک کند تا مسیری از اطلاعات را از یک قسمت گرافیک شما به قسمت دیگر دنبال کند. همچنین میتوانید از فلشها در گرافیکهای «قبل و بعد» یا انواع دیگر تبدیلها استفاده کنید. مانند آیکونها، بهتر است روی برند باقی بمانید و از یک سبک پیکان ثابت در طراحی خود استفاده کنید. اگر در یک اینفوگرافیک از فلش های دستی استفاده می کنید، نباید آنها را با فلش های ضخیم و بلوکی ترکیب کنید.
اشکال و نمادهای نسل دیجیتال
ایموجی ها
استفاده از ایموجی ها در گرافیک به سرعت در حال تبدیل شدن به یک روند است که به نظر نمی رسد خیلی زود از بین برود. اگر مشتریان شما بیشتر از جوانان تشکیل شده اند، باید به دنبال استفاده از ایموجی ها در گرافیک خود باشید. متن هزاره ها با استفاده از ایموجی ها به جای کلمات. چرا از آن استفاده نمی کنید و از آن به نفع خود استفاده نمی کنید؟
Pin Drops
دراپهای پین اشکالی هستند که ما از طریق نقشههای گوگل و سایر برنامههای موقعیت مکانی با آن آشنا شدهایم. برای مثال، اگر شرکت مسافرتی دارید، میتوانید از پین دراپهای سفارشیشده در گرافیک و نقشههای خود استفاده کنید. Visme یک بخش کامل از pin drops را در کتابخانه نماد خود دارد!
ماندن در برند با شکل ها
یکی از مواردی که باید هنگام استفاده از اشکال برای ایجاد گرافیک برای استراتژی بازاریابی بصری خود در نظر داشته باشیم این است که همیشه باید در برند باقی بمانیم. هنگام ایجاد یک راهنمای سبک بصری، باید مجموعه ای از اشکال را ایجاد کنید که برای تمام گرافیک های برند مورد استفاده قرار می گیرند. سعی کنید هر بار که یک گرافیک جدید ایجاد می کنید، خواه ناخواه از اشکال استفاده نکنید.
اگر مربع ها و مستطیل های شما همیشه گوشه های گرد دارند، آن را به همین صورت نگه دارید. اگر از هشت ضلعی برای کادربندی متن استفاده می کنید، همیشه از هشت ضلعی استفاده کنید.
به خوانندگان، مشتریان و دنبال کنندگان خود فکر کنید. اگر بتوانند چیزی مانند “آن برند با شش ضلعی جالب” یا “آن برند با فلش های متحدالمرکز” را بگویند، برند شما را بهتر به خاطر خواهند آورد. حفظ یک ثبات آگاهانه کلیدی برای وفادار ماندن به هویت بصری شماست.